Dziecko ma prawo być sobą.
Ma prawo do popełniania błędów.
Ma prawo do posiadania własnego zdania.
Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.

Janusz Korczak

Pedagogika

Do osiągniecia naszych celów wykorzystujemy przede wszystkim m. im. podejścia i metody takie jak – pedagogika Marii Montessorii, filozofia Reggio Emilia, Pedagogika Lasu, aktywności STEM i STEAM, edukacja muzyczna wg E.Gordona, edukacja muzyczna wg C.Orffa, aktywne słuchanie muzyki
w koncepcji B, Strauss, Music & Drama, Dziecięca matematyka, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Trening Umiejętności Społecznych
w podejściu bliskościowym, komunikacja Porozumienie bez Przemocy, Rodzicielstwo Bliskości, Szkoła Empatii, Rozwój Życzliwości, Mindfulness, Wychowanie przez sztukę.

Zależy nam nie tyleż na przekazywaniu dzieciom wiedzy, co rozwijaniu u nich szczególnego sposobu myślenia – kreatywnego, badawczego, analitycznego, co razem z mocnym wspieraniem rozwoju emocjonalnego i społecznego przyczyni się do rozwoju tzw. kompetencji przyszłości. Kompetencji, które w przyszłości ułatwią życie w nieprzewidywalnym, szybko zmieniającym się świecie.

Zapraszamy dzieci do jak największej ilości aktywności, które wspierają i rozwijają kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów oraz myślenie badawcze (krytyczne). Są wśród nich liczne aktywności plastyczne, konstrukcyjne, ruchowe, badawcze, STEM i STEAM.

Jednym z naszych filarów jest umuzykalnianie, które w różny sposób jest u nas obecne codzienne i wspiera rozwój poznawczy, społeczny
i emocjonalny naszych dzieci. Gramy, śpiewamy, tańczymy, odgrywamy muzyczne scenki, wybijamy rytmy.

Angielski – dzieci są codziennie zanurzone w języku angielskim, gdyż jeden lub dwóch nauczycieli angielskojęzycznych jest obecnych w każdej grupie przez cały dzień. Oprócz naturalnej immersji uczymy intensywnie jęz. angielskiego z Programem SpeakArt.

Sposób organizacji naszych aktywności pozwala na codzienny bogaty kontakt dziecka z różnorodnymi bodźcami sensorycznymi, tak niezbędnymi do prawidłowego rozwoju dziecka.

W ramach autorskiego programu Leśna Droga rozwijamy zamiłowanie do przyrody, wiedzę o niej. W lesie, w zieleni uczymy dzieci współpracy, umiejętności autoregulacji, ale też tworzymy sztukę, budujemy różne konstrukcje, śpiewamy, biegamy, skaczemy i pozwalamy na sporą dawkę swobodnej zabawy.

Jeśli zapytacie nas ile dziecko powinno spędzać na wolnej zabawie, zawsze odpowiemy „Więcej”. Swobodna zabawa – zarówno w pojedynkę,
jak i w mniejszych i większych grupach – jest najważniejszą formą nauki dziecka, jego rozwoju psychicznego, społecznego i poznawczego.
Zabawa niekierowana buduje rezyliencję psychiczną, pozwala dziecku na eksperymentowanie, samodzielne konstruowanie wiedzy, działania kreatywne, poznawanie siebie, naukę szacowania ryzyka. Tego nigdy nie może u nas zabraknąć. Bierzemy tę podstawową potrzebę pod uwagę
w każdym planie, jak i na bieżąco dostosowujemy działania, jeśli widzimy, że dzieci potrzebują być dłużej w swobodzie.