Muzyka i taniec

Nasze zabawy muzyczne prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki E. E. Gordona, aktywne słuchanie muzyki wg Bati Strauss i edukacji muzycznej Orffa. Muzykujemy zarowno w ramach zaplanowanych zajęć, ale i ad hoc, kiedy dzieci mają taką potrzebę. Takie zabawy to nie tylko radość, sposób na poprawę nastroju, ruch i regulację emocji, to także świetny sposób na rozwijanie przez dziecko wielu umiejętności.

Podczas opowieści muzycznych i śpiewania piosenek, dzieci rozwijają zdolności językowe, uczą się nowych słów i fraz, kontroli oddechu, co wpływa pozytywnie na rozwój ich mowy.

W rytmach i sekwencjach muzycznych dzieci odkrywają wzorce i powtarzające się struktury, przez co rozwijają swoje zdolności matematyczne. Ale muzyka to nie tylko struktury. Możliwość improwizacji daje poczucie sprawczości i dodaje wiary we własne możliwości a taniec i ruch ośmiela, aktywizuje i rozluźnia.

Poprzez muzykę dzieci mają okazję do wyrażania swoich emocji, kształtują też wrażliwość estetyczną. Podczas zajęć dzieci mają też okazję grać na prostych instrumentach perkusyjnych. Samodzielne wykonanie utworu muzycznego uczy samokontroli, współpracy i koncentracji, wymaga koordynacji ruchów ciała
z rytmem i melodyką, poprawiając ogólną zdolność percepcji. Muzyczne opowieści dzięki zabawie i kreatywności otwierają dziecięce umysły i pobudzają wyobraźnię.